Vancouver (2)

Met strak blauwe lucht staan we om acht uur op. Heerlijk weertje. We vertrekken al snel met de skytrain naar de stad om daar de shuttle naar Grouse Mountain te pakken. Dit gaat allemaal prima. Yvet heeft wel wat moeite om wakker te worden maar als we in de open bus gaan is ze er helemaal bij. Bij Grouse Mountain, Noord-Vancouver ligt naast Cypress Mountain, gaan we met de gondel omhoog. We gaan wel met 30 mensen tegelijk omhoog! Hier is van alles te beleven. Eerst gaan we naar de grizzly beren waar een ranger een verhaal bij vertelt. Daarna zitten we op de tribune voor de lumberjack show. Dit is een show over een wedstrijd tussen 2 houthakkers. Ze vertellen hoe ze vroeger hout uit het bos haalden en dat ze wedstrijden hielden wie de beste houthakker was. Elise en Yvet vinden het prachtig. Het begint met een zgn toerist die ongevraagd in een paal klimt van wel 20 meter hoog. Hier doet hij allemaal kunstjes en dat allemaal met bijpassend theater. Vervolgens begint de wedstrijd tussen Johnny en Willy. Drie kwartier duurt het en ze gooien met bijlen, moeten zsm een boom doorzagen, klimmen in een boom etc. De lunch doen we met een beker koffie onder een parasol op het terras. Het is erg warm vandaag. Later gaan we naar de roofvogelshow. Dat kennen we nog van Frankrijk maar het was niet minder leuk. Een valk, een boldeagle en een havik welke op de nek van een toeschouwer ging zitten. Ten slotte voert een stoeltjeslift ons nog verder naar boven. We denken dat we in een windmolen omhoog kunnen maar dat zit, tot verdriet van Elise, er niet in. We kijken bij de Zipline waarbij je hangend aan een kabel in een tuigje kunt afdalen naar een ander platform. Hierna gaan we weer helemaal terug naar onderen om na een sanitaire stop met de shuttle weer naar het centrum te gaan. Het is dan inmiddels vier uur. In de stad gaan we lopend naar Gastown. Hier is het erg gezellig. Gastown is het oudste deel van Vancouver. De wijk is in 1867 gebouwd rondom de saloon van 'Gassy' Jack Leighton. In de vorige eeuw was Gastown een slechte buurt, tegenwoordig niet meer. In een grote winkel kopen we voor ons allevier een aandenken: Elise een bodywarmer, Yvet kiest een t-shirt, heit een pet en mem een shirt met lange mouw. We hebben mazzel want verderop zien we een stoomklok. Het is precies half zes en de klok “fluit”een deuntje! Wat grappig. Bij Waterfront Centre gaan we wat eten. Het is een soort plaza waar je van alles kunt krijgen. Elise en Yvet gaan voor (natuurlijk) Mac Donalds en wij kiezen voor de mexicaan. Prima, een ijsje na en we nemen de trein weer naar de campground. Om half acht zijn we weer terug. Wat hebben we een mooie dag gehad vandaag! We hebben allemaal de zon in het gezicht en zijn lichtjes verbrand. Elise en Yvet vonden de lumberjackshow het hoogtepunt van de dag. Om half acht liggen de dames in het zwembad en gaan wij alvast wat spullen inpakken. Een uur later staan Elise en Yvet onder de douche en borrelen we nog even met elkaar in de camper. We hebben nog chips, dus daar wordt nog van gesmikkeld. Anne heeft de bergruimten alvast opgeruimd en geveegd, dat hoeft morgen niet meer. Morgenochtend gaan we de rest schoonmaken en opruimen en we willen daarna de stad nog in. We zien wel hoe het loopt. Eerst nog een nachtje in ons huis op wielen!

Arne

He daar! Jullie vakantie zit er alweer bijna op begrijp ik. Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen van Tofino, Vancouver Island en Vancouver, vooral omdat ik zelf ook op die plekken heb rondgelopen :). Cathedral Grove en the rainforest trail vond ik ook heel mooi! Alvast een goede reis terug naar Nederland. Groetjes

Rob,ewa,Ruben en mila

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wij zijn inmiddels weer "geland" in nl. Dat was ook niet moeilijk want het is hier prachtig weer. En ook de jetlag viel uiteindelijk mee.. Geniet van de laatste loodjes en goede reis alvast!