Vancouver (3)

Vandaag weer stralend blauw. Lekker geslapen allemaal en buiten het ontbijt gehad. Vanochtend gaan we opruimen! (en schoonmaken

Sealed
). Elise en Yvet liggen om half tien al in het zwembad als wij de bedden afhalen en de koffers gaan pakken. Nu en dan even een kijkje bij het zwembad, die twee vermaken zich prima! Onze Duitse buren zijn pas 2 dagen onderweg en willen onze overgebleven spullen wel. Dat is fijn want weggooien geeft een naar gevoel. Zij zijn er erg blij mee en als dank krijgen wij een verse kop cappucino gemaakt met het meegenomen espresso-apparaat. Goede deal! Ook de anti-bugspray en het laatste wasmiddel gaan er naartoe. Dan alles opruimen en wat schoonmaken. Om half twaalf hebben wij ook de zwemkleren aan en springen we nog even bij de dames in het bad. Zij reageren verheugd! Hierna allemaal weer in de kleren, nat spul in de zon en de camper naar de wasplaats gereden. Elise en Yvet helpen Anne dapper met natspuiten en schoonvegen van de camper. Mem ruimte echt de laatste spulletjes op en gooit nog de nodige folders weg. Na een ijsje vertrekken we voor de laatste maal naar de stad en gaan we Downtown (nog een keer dit mooie woord). We pakken de skytrain en de bus naar English Bay. Dit is het strand van Vancouver. Omdat het zondag is en erg warm weer is het hier ontzettend druk. Bij de lachtende mannen maken we de nodige foto’s en we zoeken de officiele Inukchuk van de OS op. Dat valt tegen zeg! Hij staat in wild gras achter een grote omheining. Het ziet er niet uit! Over het strand lopen we door de vloedlijn weer terug en zo belanden we nog aan de andere kant van Stanley Park. Het is hier heerlijk, het waait een beetje en terug lopen we in de schaduw van de bomen. Yvet let de hele middag al op de zwervers. Wat ze doen, wat ze aanhebben en waar ze slapen. En hoe het toch komt dat deze mensen op straat leven en slapen. Daar hebben we dan ook de nodige gesprekjes over. Gisteren hebben we een aantal ook wat wisselgeld gegeven. Met de bus rijden we vervolgens naar Robson Street. Geen idee of het een trekpleister is maar wij vonden het er wel leuk. Leuke winkelstraat met veel verscheidenheid. Hier drinken wij koffie en krijgen Elise en Yvet nog een ijsje. Je kunt uit veel smaken kiezen. Elise gaat voor de kindersurprise en blue sky, Yvet voor bubble gum en blue sky. Blue Sky zouden wij smurfenijs noemen. Dit is onze laatste stop geweest en we gaan weer richting campground. Om zes uur zijn we weer terug en rijden we naar het Holiday Inn hotel in Richmond. Dit bij het Ice Centre en het IMAX theatre. Dat is een enorme bioscoop met 18 zalen. Tegenover het Imax eten we bij de Spaghetti Factory, dat zit bij een bowling in met 40 banen! Het is er erg druk en we weten al snel waarom. Je wordt snel geholpen en als je een hoofdgerecht bestelt krijg je gratis brood met kruidenboter (zoveel je wilt), soep of salade en een toetje. Een kolfje naar onze hand natuurlijk. We eten er prima! De serveerster is erg aardig en doet haar best. Het hoofdgerecht duurt echter even want de keuken kan het niet bijbenen. Ze komen maken wel 3x excuus, wij vinden dat het nog wel meevalt en als klap op de vuurpijl krijgen we 25% korting omdat we zo lang moesten wachten. Ik weet niet of ze dit met iedereen zo doen, maar wij hebben maar een dikke fooi gegeven. In het Hotel, het is dan inmiddels 9 uur, gaan Elise en Yvet natuurlijk nog even zwemmen. Half tien moeten ze eruit en dan is het ook echt bedtime! Wij ruimen de laatste dingen op, doen nog even een verslag en lezen de nieuwe reacties. Leuk hoor, die reacties! Dank jullie wel! Morgen ontbijten we hier en rijden we naar Canadream om de camper in te leveren. Het wordt een echte reisdag. De tussenliggende tijd is eigenlijk wat lang om op het vliegveld te zijn maar te kort om naar de stad te gaan. We laten het maar gebeuren morgen. Allevier willen we wel weer naar ons eigen huis en bed. Hoewel….. Elise zou nog wel langer willen blijven en heeft geen zin in vliegen.