Heerenveen, laatste dag!

Wij zijn mooi op tijd wakker. Een goede nacht gehad en om 8 uur zitten we aan het ontbijt in het hotel. Yvet eet er pannekoekjes, Elise en mem geroosterde bagels en brood en heit een muffin. Anne heeft de tassen nog ingetaped omdat we geen slotjes hebben voor op de ritsen. Op schiphol hebben we ze laten sealen maar dat kennen ze hier niet. Bij het inleveren van de camper treffen nog een broer en zus die samen op reis zijn geweest. We zijn net voor tienen bij Canadream en dat is perfect. We hebben geen schade maar noemen wel de gebreken... zoals de lekkages die we hebben gehad en het vriesvak wat opvliegt. Bij de totaalafrekening krijgen we nog 100 dollar korting en ook leveren we de portemonnee van de vorige bestuurder af. Daarna worden we al vlot naar he t vliegveld gebracht. Hier zitten we al snel aan de koffie. We horen gejuich in de ontvangsthal en ook is er een cameraploeg. De Canadese sportploeg arriveert vanuit Londen in Vancouver. Wat leuk! Als snel krijgen we een Canadees vlaggetje en wachten ook wij op ondermeer de bronzen voetbalsters en de gouden trampolinespringster. Weer ruim een uur verder. Elise en Yvet halen nog 2 handtekeningen op en Anne zet ze op de foto. Eén met de keepster Corina en één met Smith. Als we door de douane willen blijkt dat we daar al ons drinken moeten weggooien. We gaan dan nog maar even uit de rij terug want dat vinden we wel zonde. Het is warm weer, dus dat water willen we nog wel gebruiken. We besluiten nog iets te eten; Elise kiest een appelflap en de rest eet een muffin. We maken nog kennis met een Nederlands gezin en de kids spelen met Timon van 9 maanden. Ze rijden met hem rond en hij mag hun knuffels aaien. Dan gaan we toch door de douane en kijken we nog even bij de taxfreeshops. Elise en Yvet krijgen nog een lichtgevende Canadese pen en om dik drie uur gaan we boarden en het vliegtuig in. Het is dan 4 uur 's middags. De vlucht gaat heel voorspoedig. Geen van ons vieren gaat slapen.... en om 10 uur landen we al in Nederland. We halen de koffers en stappen gelijk op de bus naar de parkeerplaats. Om half een zijn we dan weer in Heerenveen als we eerst naar de bakker rijden. Elise en Yvet hebben in de auto lekker geslapen. Thuis is het een verrassing als pake en beppe ons opwachten. Wat lief! Beppe heeft de soep klaar en brood voor ons gehaald en pake is buiten de spinnewebben aan het wegvegen. De meiden zijn enthousiast en er wordt eerst geknuffeld. Yvet moet wel even wakker worden. Buiten gaan we met elkaar eten en daarna gaan pake en beppe weer naar Bakkeveen. 's Middags heeft mem het moeilijk en die pakt een uurtje slaap. Elise en Yvet spelen buiten volop. Het zwembad wordt opgezet en ze maken een winkel waar je badspullen kunt verhuren. Het is fijn om weer in Heerenveen te zijn. Wel apart, wat is nu gisteren en wat is nu vandaag? Aan het einde van de dag gaan we naar oma. Het in Canada gemaakte knutselwerk gaat mee en wordt bij oma opgehangen. Oma loopt alweer met één kruk en is ook blij dat we weer terug zijn. 's Avonds eten we buiten, wat is het heerlijk weer hier. Stokbrood met de nodige lekkernijen. Dit is het laatste verslag voor ons blog. We hebben het met veel plezier gemaakt en zullen ook zelf regelmatig nog terug gaan lezen. Het was een prachtige vakantie.

Muriel

Welcome back! Wow wat een mooie reis!
nu lekker naganieten van het mooie weer in Nederland

tot gauw!