Vancouver

In het Sandman Hotel overnacht. Beetje onrustige nacht. Wennen aan het verkeerslawaai en Yvet viel uit bed.. ’s Ochtends in de camper ontbijt gehad en daarna de dames in het zwembad! Wij bellen met de campground in de stad of er plek is en dat is het geval. Ook bellen we met oma, zij is vandaag thuisgekomen en we kunnen haar mooi zelf even spreken. Om 11 uur rijden we die kant op. Hoewel het erg druk is en we moeten gokken bij een afslag gaat het gelukkig goed. (Een tomtom was nu toch wel handig geweest) Keurige campground met stroom etc en zelfs een campwinkeltje. ’s Middags willen Elise en Yvet eigenlijk het liefst weer in het zwembad van de campground maar wij gaan eerst de stad in. We kopen een dagkaart voor het openbaar vervoer en gaan met bus en trein (the skytrain) Downtown. Elise en Yvet vinden het prachtig. Wat is er veel te zien en wat zijn er veel mensen. We lopen rond bij Canada Plaza waar je op de baai naar Stanley Park uitkijkt. Hier bewonderen we ook een enorm cruiseschip. Eerst denken we dat het appartementen zijn waar we op uitkijken maar het is een boot! Onwaarschijnlijk, wat een groot ding. Elise en Yvet staan er lang naar te kijken en zien steeds weer iets nieuws. Op Canada Plaza wordt van alles uitgelegd en uitgebeeld over de geschiedenis van Canada. Er is dan ook van alles te bekijken en te ontdekken. Vervolgens lopen we de stad verder in, gaan wat winkels in en verderop halen we koffie bij Starbucks. Bij de tourist Info halen we nog een stadskaart en kopen we vast kaartjes voor Grouse Mountain voor morgen. Met de bus rijden we richting Stanley Park. Elise en Yvet zijn eigenlijk wel moe en willen niet meer zover lopen. Ze smullen van een ijsje en we wandelen langs het water over het voetpad weer terug. De totempaal en vuurtoren hebben we niet kunnen bekijken, misschien lukt dat zondag nog. Er is een mooie klimboom en daar moeten ze natuurlijk even in. Met de bus en skytrain gaan we weer terug naar de campground waar we rond half acht arriveren. De dames gaan nog snel in de zwemkleren naar het zwembad op de campground en mem gaat koken in de camper. Het wordt nasi en die gaat er goed in! Yvet kiest de toetjes uit en snel daarna gaan de dames naar bed. Nog even beiden puzzelen in bed en dan de lichten uit en slapen. Morgen willen we “vroeg” op pad naar Grouse Mountain. De laatste dagen gaan snel, we denken na wat we nog willen zien en wanneer we gaan inpakken en de camper gaan schoonmaken. Elise en Yvet hebben het overgebleven hout al voor de camper gelegd met een bordje “for free” erbij. Hier is geen firepit zodat we het laatste hout niet zelf kunnen opstoken. Voor de laatste nacht hebben we een hotel geboekt vlakbij het inleverstation. We moeten voor 10 uur de camper inleveren en op deze manier kunnen we mooi alles klaarmaken en rustig slapen en opstaan.

Carla, Peter, Ruben en Milan

Wij zitten de sluitingsceremonie te bekijken van de os. De kinderen hebben we vandaag achter gelaten in odoorn voor hun laatste weekje zomervakantie. Morgen weer werken.
We wensen jullie een hele goede terugreis en je weet het, controleer nog even goed de voorruit van de camper op sterretjes en bespaar 500 dollar.

Groetjes en tot binnenkort,
Pcrm

ABEY

We hebben vooraf de glasverzekering erbij genomen. Voor de zekerheid hebben we de 'loose gravel' ontweken. Het verhaal over onze ghost-camper zal ik jullie nu nog besparen...