Whistler (3)

Met mooi weer opgestaan. Het is helder en ook de bergen zijn vrij van mist en regen. Hier hadden we op gehoopt van we willen met de gondel naar boven. We kopen een dagpas waarmee je alle liften kunt gebruiken. Eerst doen we rustig aan en om half twaalf staan we in de rij voor een kaartje. Dit voor een gezin met baby met een enorme poepluier! We willen niet met ze in één bakje… Dat hoeft gelukkig ook niet. Boven is het geweldig! Prachtige vergezichten en besneeuwde bergtoppen. Je kunt allemaal wandelingen maken, net als met skiëen, van gemakkelijk tot moeilijk. We gaan naar boven met de gondel naar Whistler Mountain, vervolgens met de peak express verder en maken daar een mooie wandeling waarbij we flink moeten klimmen en afdalen over grote stenen. We zitten dan op ruim 2000 meter. Daarna gaan we met de peak 2 peak naar Blackcomb Mountain in een gondel met een glazen bodem waardoor je naar beneden kunt kijken. Daar moeten we even voor wachten maar Elise en Yvet staan erop dat we dat doen. Dus wij in de rij! Hier boven drinken we een kop koffie en krijgen de dames een heerlijke ijsco. Ook hier is het geweldig mooi. Met de stoeltjeslift gaan we dan weer naar beneden. Dat is nog een kwartiertje. We komen weer aan in het centrum van Whistler. Het is dan vijf uur als we richting Vancouver gaan rijden. We willen naar de campground Capilano, wat in het noorden van de stad ligt. De reis van Whistler naar Vancouver langs de Sea the Sky Highway is prachtig en vinden wij mooier dan andersom. We maken nog een korte stop om wat te eten en te drinken. Langs de kust kom je uiteindelijk langs verschillende baaien in Vancouver uit. Zo kunnen we ook de veerboot nog naar Vancouver Island zien varen. De campground hebben in het zicht maar rijden we aan de verkeerde kant voorbij. Het is beredruk op de weg en voor we het weten zitten op Lionsbridge! Shoot! We komen door Stanley Park midden in de stad. Wel gaaf maar niet de bedoeling. Hier kunnen we niet zo goed keren en besluiten door de rijden naar Richmond en daar een campground te zoeken. Het gaat niet zo snel in de stad en we kopen bij een pompstation eerst een kaart van Vancouver om te kijken waar we exact zitten. Het is innmiddels half negen als we langs The Richmond Oval (schaatsstadion) komen en we vragen iemand de weg. Er is geen campground te vinden. Bij het Hilton hotel gaan we op internet en vinden we de juiste route. Alleen blijkt dat dit geen campground is maar een kampeerwinkel! Het is inmiddels donker en besluiten dan maar een hotel te zoeken. Dat vinden we gelukkig wel: Holiday Inn. We parkeren de camper perfect in een hoekje maar dan blijkt dat het hotel vol zit. Het is inmiddels tien uur! We vragen nog of we op de parkeerplaats mogen overnachten tegen betaling maar dat mag niet. Uiteindelijk belanden we dan om half elf bij Sandman Airport Hotel. We eten hier nog wat, want dat hadden we nog niet gedaan. Yvet smult van de pizza en Elise heeft een burger met patatjes. Het is maar een vreemde afsluiting van de dag. Elise en Yvet vinden het geweldig dat we in een hotel slapen en verheugen zich op het zwembad de volgende dag. We kijken nog met elkaar foto’s op de computer, laden alle apparatuur weer op en gaan snel naar bed!

pake & beppe

De ned. dames (hocky) hebben goud gewonnen
Nu heeft ned. 19 medaillis.Goed he.
Hier alles okee. G & R zijn vandaag weer naar huis gegaan. Dikke Groetnis fan us. Beppe.