Whistler (2)

Vannacht veel regen en onweer gehad, maar toch goed geslapen. We doen rustig aan vanmorgen, Yvet had veel moeite om te gaan slapen gisteravond. Na het ontbijt rijden we richting centrum om eerst wat boodschapjes te halen. Daarna gaan we naar Upper Village. Op onze wandeling hier naartoe zien we een beer op 12 meter afstand. Mem en Elise zien hem op een zijpad het eerst en schrikken best wel. Gelukkig schrikt de beer ook en verdwijnt deze snel weer in de bosjes. Dat verwacht je niet in het centrum! In Upper Village is van alles voor kinderen te doen (tegen fikse betaling…). Hier gaan Elise en Yvet met elastieken in een trampoline springen en maken ze de nodige salto’s achterover. Allebei zelfs 2x achterelkaar in één sprong. Vervolgens huren we fietsen en zoeken we ons een weg over de fietspaden. Prachtig! Yvet op een trailerbike achter Anne aan (ze trapt wel zelf maar zit aan Anne’s fiets vast) en Elise zelf op een kinder mountainbike. Heuvel op en heuvel af gaan we de stad uit en fietsen om het Alta Lake. Een korte stop bij de zwemplek van gisteren en weer door. Het weer is goed vandaag, beetje kouder dan gisteren maar dat is wel lekker! Elise vindt het machtig en redt zich heel goed ook met afremmen. We hebben de fietsen voor 2 uur gehuurd en dat is ook lang genoeg. Onderweg staan we nog te kijken bij een golfbaan en maken we foto’s bij Inukshuk, de afbeelding van het stenen mannetje van de OS 2010. Als we de fietsen inleveren treffen we nog de hond en zijn baasjes waar Elise en Yvet gisteren mee hebben gespeeld bij het zwemmen. Het is wel de vakantie van de honden… Deze hond heet Leila en is een Golden Retriever. Het is alweer bijna vijf uur als we op de campground komen en onze nieuwe plek krijgen. Recht tegenover de speeltuin. Dat komt mooi uit! We eten een ijsje en relaxen. Na het eten gaan we nog met de shuttlebus van de campground de stad in en gaan we heerlijk nog even sneupen in de winkels. We drinken nog wat op een verwarmd terras op Skiers Plaza en pakken om negen uur de bus weer terug. Op de heenreis zat Elise naast de chauffeur en de terugweg pakt Yvet de stoel voorin! Hij noemt ze beide zijn co-drivers en ze moeten uitkijken naar beren! You are the bearwatchers… Terug ontmoeten we nog een naar Edmonton geëmigreerde Fries, Jacob Wijmenga, op de campground. Hij vraagt al snel of wij van de Epke-camper zijn! We hebben namelijk met grote letters op de achterruit EPKE GOLD! Geplakt, naast ons Fries vlaggetje. Heel apart, Jacob zijn zus woont in de W. de Zwijgerlaan bij ons in de wijk in Heerenveen. It’s a small world!

Marian

He luitjes daar in Canada laatste week zeker alweer, even een update van Oma.
Morgen vrijdag haal ik haar op om thuis verder te revalideren, bed staat in de kamer De Walvis maaltijdsservice bezorgd het warme eten. Er komt twee keer per dag verzorging om haar te wassen en zo, en er komt een huishoudelijke hulp.

Gaat allemaal zeer voorspoedig ze loopt al weer kleine stukjes zonder kruk, en volgende week gaan we een rollator halen voor buiten te lopen.

geniet er nog maar even van. groetjes van Henk Marian Siem en Nynke en Rens en ja Rixt