Parksville

Vanochtend om zeven uur was Bernice wakker. Volgens afspraak Elise ook gewekt en snel een kop thee en in de kleren. Als je ’s ochtends vroeg genoeg bent kun bij eb naar de rotsen in zee lopen en daar zijn zeesterren te zien. Dat wilden wij graag bekijken. Dit lukte prima. Eerst zagen we ze niet maar ze hebben natuurlijk een schutkleur en zaten vooral aan de zijkant en onderkant van de rotsen. Toen we dat door hadden zagen we heel veel. Vooral paarse en oranje. Ook hebben we nog zee-anemonen en zeekomkommers gezien. Terug bij de camper lagen heit en Yvet nog te snurken. Toen ze wakker waren hebben we met elkaar ontbeten en de boel opgeruimd om af te reizen. Bye bye Tofino! Het weer is bewolkt en inderdaad zoals voorspeld een stuk frisser. We rijden richting Alberni en gaan daar de Walmart in voor een paar boodschapjes. Dit loopt echter anders. We zijn aan het shoppen geslagen! Voor een cheapy prijs kopen we allevier wat: heit een blouse, mem een bikini (deze was al sinds week 1 stuk), Yvet en Elise een nieuwe pyjama en een T-shirt en voor Yvet ook nog een bikine. Tevreden maar wel anderhalf uur later komen we de winkel weer uit. We eten dan ook maar een broodje in de camper op de parkeerplaats. Nog een klein stukje rijden en dan stoppen we weer om de Cathedral Grove te bezoeken in het McMillan Provincial Park. Hier is het laatste restant van het oerbos dat vroeger het hele eiland bedekte. Hier zijn hele oude en reusachtige sparren van wel 800 jaar oud. Via een korte trail zijn we in het bos. Natuurlijk maken we de nodige foto’s en zien we weer veel groen. Hierna rijden we door naar Qualicum Beach, een klein toeristen stadje aan de Ocean Sideroute. In Parkville vinden we een goede campground. We hebben een prima plek aan de rivier. Al snel verkennen Elise en Yvet de rivier en stoken we een vuurtje. Het weer is hier ook bewolkt maar wel lekker warm. Na het eten maken we een kleine wandeling en wordt het vuur weer aangemaakt om nog wat marshmellows te bereiden. Elise en Yvet maken allebei een punt aan een stokje waar de mm’s aankunnen. Deze avond gaan we niet zo laat naar bed allemaal. Morgen gaan we naar Nanaimo en verlaten we Vancouver Island. Het plan is om naar HorseshoeBay te gaan en dan Wisthler te bezoeken. Gelukkig is onze vakantie nog niet afgelopen!