Tofino (3)

Vandaag was de dag van het whalewatchen! Elise had er met name heel veel zin in. Om tien uur meldden we ons bij het kantoortje van het Whale Centre. Hier kregen we allemaal een soort skipak aan. Enerzijds om ons warm te houden anderzijds was het ook een reddingsvest. We moesten de weg oversteken en in de haven afdalen om aan boord te gaan bij Howie, onze schipper. Met 12 in totaal racede hij weg in zijn motorboot met ons aan boord. Het ging loeihard! Elise en Yvet vonden het geweldig. Het ding stuiterde over de golven. Het was schitterend weer en al snel waren we op de oceaan. Hier hebben we walvissen gezien (2), veel zeeleeuwen, een dolfijntje, zee-otters, zeehonden en nog 2 bold-eagles en een jong. Op het laatst was het erg mistig en konden we de horizon niet meer zien. Bernice was na een uur behoorlijk zeeziek en zag toen alleen nog maar golven… Gelukkig hadden Anne en de meiden nergens last van en hebben we ervan genoten. Elise en Yvet waren helemaal opgewonden van wat ze allemaal hadden gezien. Het mooie en ook wel gekke was dat we het mooie weer ook zo maar weer terug hadden, het was echte zeemist. Het zicht vanaf de oceaan op het vasteland was fantastisch. Terug in de haven zagen we nog krabben en zeesterren. De hele rit duurde 2,5 uur en toen ook B weer wat bijgekomen was hebben we eerst een ijsje gegeten bij de camper. Op de weg terug naar de campground zagen we een overstekende beer op de toegangsweg! Hij ging de campground op! Het was een grote bruine beer. We hebben dit gemeld bij de tuinier en bij de receptie. Het is hier redelijk dicht bevolkt op deze campground en er is niet zoveel ruimte als in de Rockies. Als een beer eenmaal eten vindt op de campground blijft het beest terugkomen en zullen ze hem afschieten. Dit is de eerste keer dat een beer op deze campground is gesignaleerd. Volgens Anne had deze beer het ook niet zo naar de zin bij Mac Kenzie (onze eerste campground hier). Na de koffie en de lunch, het is dan alweer 3 uur geweest, gaan we naar het strand. Heerlijk, nog even in de zon en de kids nog lekker met hun kunstwerk aan de slag (zo noemen ze het zelf). Ook onze buren kwamen op het strand en de meiden konden nog mooi even met elkaar spelen. Rond 6 uur rijden we richting Ucluelet om daar wat te gaan eten. Dat valt ons erg tegen. We rijden zonder diner weer terug en eten chocola als tussendoor. In Tofino belanden we in de Green Room. Een restaurant aan de haven met zicht op de haven en de baai. We bestellen er als voorafje 2 salades, 1 met zalm en 1 met garnalen en daarna nog allemaal een hoofdgerecht. De salades zijn echt voortreffelijk! We smullen met zijn viertjes volop. Ook de rest smaakt prima. Wat hebben we een ontzettende gave dag! Nog net voor het donker wordt kunnen we tanken en rijden we naar onze plek. Geen beren meer gezien…. Morgen is de voorspelling dat het koud wordt hier, dus gaan we ’s ochtends maar weer op pad. Oja, Elise en Yvet hebben nóg een krab gezien: in het restaurant op het bord van een mevrouw..

pake & beppe.

even een berichtje.Epke moet van middag turne.
onze tyd 16,30.Misschien zijn jullie op tijd wakker!
Hier is alles goed. Groetjes Beppe.