Tofino (2)

Vandaag weer een stralende dag voor de boeg. We vertrekken voor een wandeling naar het Regenwoud (the rainforest trail). Prachtig! Je loopt over houten bruggen door een stuk oerwoud met hele dikke cedars. Waar je ook kijkt: het is heel groen en vochtig. Mooie hele oude bomen, varens, veel mos en verschillende dieren waar onder groene naaktslakken. (zal officieel wel anders heten maar zo zien ze er uit) Het is er lekker koel en Yvet vindt het in het begin spannend om er te lopen. Niet alle bruggen hebben leuningen en daar moet ze wel aan wennen. Elise heeft nergens last van. Het is heel mooi en door de Unesco aangemerkt als wereld natuursfeerreservaat. Hierna rijden we een stukje verder en parkeren we bij Wickaninnish centre en hier kijken we op het strand. Het is een prachtige plek waar hoge golven zijn en veel wrakhout is aangespoeld. En dan ook niet van die kleine stukjes maar echt hele grote stukken liggen aan de walkant. Hier zijn veel surfers in de weer en het is er heerlijk. In het information centre wat op palen is gebouwd op ca 7 meter hoog, kun je veel informatie over nu en het verleden krijgen. Elise en Yvet vinden het een leuke tentoonstelling. Dit is tevens een plek waar in de herfst en winter veel mensen komen stormwatchen naar de aankomende orkanen. In het hele gebied naar Tofino geldt een continue Tsunami Hazard, inclusief een evacuatie route. Bij vloed komt het water hier 3 meter hoger! Je kunt het niet zien maar recht tegenover dit punt ligt Hawaï, en nog 3x zover Japan. We wandelen ook over het strand weer terug en gaan weer richting Tofino. Maar eerst een broodje bij de camper want het is inmiddels alweer half twee. De tijd vliegt ons deze dagen door de handen! In Tofino maken we een reservering voor Whale Watching voor morgenochtend. Daarna halen we boodschappen bij de supermarkt. Met name het drinken gaat best hard. Als we weer op de campground zijn spelen Elise en Yvet eerst in de speeltuin. Wij doen een was en drinken een kop koffie. Daarna gaan we natuurlijk naar het strand. Heerlijk. Het is ongeveer 27-28 graden en het waait nauwelijks. Elise en Yvet graven een hele sloot van boven het strand naar de zee. Met lege waterflessen wordt water uit de zee gehaald en geprobeerd het water zover mogelijk te laten stromen. Om zeven uur bakken we pannenkoeken op het fornuis en hamburgers op de firepit. Ondertussen hebben de meiden nieuwe vriendinnetjes gevonden: Abbeygail (Canadees) en Lieke (Nederlands) die naast ons staan. Ze spelen de hele avond nog met elkaar. En omdat de heiten en memmen aan de praat raken wordt het toch weer later dan vantevoren bedacht. Maar dat geeft niet, het is vakantie!