Tofino - Crystal Cove Beach

Vanochtend lekker ontbeten in de camper, het was buiten nog erg mistig. We hadden wat lekkage bij de koof waarin Elise en Yvet slapen. Hun bedden en dekens waren onderaan helemaal nat. Gelukkig was een uurtje later de lucht goed opgeklaard, strakblauw! Het natte spul maar snel in de zon. Onze camper voldoet goed maar is wel een “oudje” en begint echt mankementen te vertonen. Zo vliegt er wel eens een la open en ook de vriezer houdt bij een scherpe bocht het deurtje niet dicht. Daar hebben we met een knijper tussen de klip een goede oplossing voor bedacht. Want ja, als de ijsjes en het gehakt je om de oren vliegen…. We drinken koffie bij onze buurvrouw Pam en haar dochter Allison. Dit zijn de vriendelijke Amerikanen van gisteren. Elise en Yvet spelen met Murhpy, de puppy. Ze vinden het geweldig en Allison (13) speelt lekker mee. We gaan elkaar later nog zien op het strand spreken we af. Rick, onze buurman is dan al vissen. Hij is om 5 uur op gestaan om zalm te gaan vangen. In het stadje verkennen we de winkeltjes, halen we wat boodschapjes en kijken we bij de haven. Yvet koopt nog een speeltje voor Murphy. Het is er prachtig. Later drinken we koffie in het park waar ook een speeltuintje is. Yvet heeft al snel weer een vriendinnetje. Ze praat al aardig Engels! What’s your name? My name is Yvet! Elise beweegt zich ook gemakkelijk tussen de anderen maar is wat gereserveerder. Om half twee gaan we naar onze nieuwe camping. Deze is echt prachtig. Een goede tip van Peter en Carla! We hebben misschien de kleinste plek maar onze RV past er precies in. We relaxen op het strand en de kids spelen er heerlijk met hun nieuwe schepjes en emmer. Hier zijn meer Nederlanders en dat vinden Elise en Yvet heel erg leuk. Al snel treffen we Ruben en Mila die we met wandelen tegenkwamen in Lake Louise. Ook komen we Pam en Rick weer tegen en Yvet geeft haar speeltje. Even later komt Allison met Murphy en zijn Elise en Yvet ook weer snel met Murphy in de weer. We drinken samen wat en als ze weer naar hun eigen stek gaan haalt Allison haar surfboard op om met Elise en Yvet te gaan varen. Ze vinden het geweldig. Al staande met een peddel vermaken ze zich prima. Op de campground gaan we eten om vervolgens ’s avonds weer naar het strand te gaan. Eerst halen we hout. We gaan er een kampvuurtje maken. Of zoals Yvet zegt, een fikkie stoken. Het lukt goed en met een marshmellow aan een stokje zitten we bij het vuur. Ook treffen Elise en Yvet Ruben en Mila weer en zij komen er gezellig bij zitten en leren ons hoe je een marshmellow het lekkerst krijgt (dankje Ruben!). Zij trekken morgen weer verder en dan vinden met name de meiden erg jammer. Het is pikkedonker als we weer naar de campground gaan en nog even de Ruben en Mila gedag zeggen. Het verslag doen we morgen wel. Vandaag was weer een mooie dag!

Carla, Peter, Ruben en Milan

Deze keer lezen wij jullie reisverslag weer thuis vanaf de bank, want onze vakantie zit er helaas weer op.
Wat een prachtige foto's en wat zien jullie veel beren!!!! Blij dat de camping tip goed is uitgepakt. Carla heeft daar haar verjaardag gevierd. Wij kijken uit naar jullie volgende avontuur.

Groetjes van ons allemaal, gewoon weer uit Amersfoort.
PCRM

Hans Cynthia Mick Dave & Joan

Dag ABEY,
Wat een leuke foto's! Wel een belevenis om in Canada te zijn. Het zieter mooi uit en de beren zijn natuurlijk ook erg bijzonder (zijn ze niet een beetje eng?) Bevalt het kamperen met de camper?
Wij vertrekken morgen met de tent naar Zuid Frankrijk.
Alles past gelukkig in de auto, altijd weer een uitdaging ;-).
Jullie nog een fijne reis en veel plezier daar! En we horen straks de "live"-verhalen wel.
Au revoir!,
CHMDJ

Ruben en Mila

De marshmallows waren heeerlijk. Bedankt!!!
Het was erg leuk om jullie ontmoet te hebben, snik, :-)!

Ruben en Mila

Eehh ik bedoel dus dat we nu niet meer bij jullie zijn...!