Nanaimo-Tofino Vancouver Island

Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Om negen uur staan we op behalve Yvet. Die ligt nog lekker in haar bedje. We dekken buiten de tafel en gelukkig komt Yvet ook al snel aanschuiven. Vandaag willen we richting Tofino. We stoppen eerst om een goede kaart van Vancouver Island te kopen. Nanaimo is een grote stad. Het duurt wel even voor we die uit zijn. Bij Qualicim Falls Provincial Parks voor koffie en een korte wandeling naar de waterval. Het is heel warm vandaag, wij schatten wel 30 graden. Als we na Port Alberni een campground willen zoeken valt dit erg tegen. Het is vol! maar dat vinden we niet erg want het spreekt ons niet zo aan. Elise en Yvet hebben geen zin om een heel eind te rijden vandaag en dat is ook niet helemaal de bedoeling. We besluiten om een goede zwemplek te zoeken voor een lange break. Dat lukt goed! We parkeren bij de Pacific Rim Highway en via een wandelpad komen we bij verschillende steenstrandjes aan het Sproat Lake. Het is net of iedereen zijn eigen privé strandje heeft. Het is mooi helder en ondiep water en hier zijn we van half drie tot bijna vijf uur. Zak chips en drinken mee. Elise en Yvet spelen met een drijvende boomstam welke als bootje wordt gebruikt. We stapelen zoveel mogelijk stenen op elkaar (14!) en natuurlijk bouwen ze weer een hut. Het is er heerlijk toeven. Het meer wordt omringd door hoge bergen. Op de terugweg naar de camper sprokkelen we aanmaakhout voor onze volgende vuurtje. Bij de camper nog aan het fruit en dan rijden we weer. We gaan richting Ucluelet en zien wel of we doorrijden naar Tofino. Door een enorm bos en een slingerweg bergje op, bergje af en het laatste stuk langs de ocean komen we uiteindelijk in Tofino. We gaan de camping zoeken die Carla en Peter ons hebben aanbevolen. Deze vinden we al snel. Helaas, stampvol! Maar voor morgen nog één plek. Het is een kleine plek maar we zien het wel zitten dat we onze camper hierin kunnen parkeren dus reserveren we deze vast. Op de campground er naast gaan we voor 1 nachtje. Het is relatief duur, wel gezellig maar een rommeltje. We eten voor de verandering maar eens gezond. Een eigen gemaakt groentesoepje met als verrassing macaroni erdoor, samen met een broodje. Het smaakt prima hoewel Elise en Yvet er niet te enhtousiast op reageren. Na het eten lopen we naar het strand aan de oceaan. Het is prachtig. Dikke rotsen nog voor ons en Yvet en Elise rennen al vooruit en staan al snel met de voeten erin. Het is hier fris! Maar ja, het is inmiddels ook negen uur. Terug bij de camper maken we nog kennis met een familie uit Oregon USA. Ze hebben een golden retriever pup van 17 weken en Elise en Yvet worden uitgenodigd om te aaien en een treat te voeren. We hebben een heel gesprek met ze en tegen tienen zijn we in onze eigen camper. Nog een bakkie thee, de voeten en handen wassen en eerst Elise en Yvet op bed! Het was een prachtige dag vandaag.Ojee, bijna nog een hoogtepunt vergeten: vandaag maar liefst 2 beren gezien! Eén stak voor ons de weg over, een bruine beer en de ander zat op een rots aan de andere kant van de weg. Dat was een cub, een berenjong! De laatste op de foto kunnen zetten.

Annemarie

Leuk om jim op dizze wyze te folgjen. Vancouver Island moat prachtig wêze, moar dêr komme jim no achter at it goed is. Ik soe dêr ek wol graach in kear sjen wolle (jaloers! ;-) Enjoy!

Ruben en Mila

Wij hebben elkaar vandaag leren kennen bij Crystal Cove en we gaan jullie blog zeker volgen!,