Nanaimo - Vancouver Island

We zijn op Vancouver Island! Het is nu kwart voor twaalf, pikkedonker en we staan met onze camper op een campground in Nanaimo. Voor de insiders: Living Forest Oceanside. Met een wijntje en wat pittige rijstecrackers nu eerst het dagverslag nog even maken. Het was een prachtige dag. We stonden om negen uur met een mooie blauwe lucht in Harrison Hotspring. We hebben buiten ontbijtje gehad en koffie gedronken. Elise en Yvet waren met volleybal in de weer en later lekker aan het lezen. Na de koffie zijn we van de campground afgegaan en hebben we geparkeerd vlakbij het strandje, ca. 500 meter van de campground. Elise en Yvet al snel met zand en lege flesjes in de weer. Op het strand hebben we gepicknickt en om 2 uur zaten we met zijn viertjes in de hotsprings. Wat ons betreft konden we dat wel overslaan maar Elise en Yvet stonden erop dat we hier nog naartoe zouden gaan. Het was weer lekker water en erg warm. We werden er erg loom van en het was de eerste hotspring die binnen was. Je mocht er 10 minuten in blijven en dan moest je er weer uit om af te koelen. Na uur maken we aanstalten om uit het bad te gaan. Mem heeft bij een sale-out nog 2 bekers en een vershoudset van Tupperware gekocht. Na tanken en een bezoek aan de liquor store rijden we richting Tsawwassen. Het is inmiddels bijna vier uur. Het eerste stuk rijdt prima. Op de borden staan de ferries al goed aangegeven. Na Abbotsford volgt een hele batterij stoplichten. Optrekken, stilstaan dus. Op een gegeven moment raken we toch een beetje het spoor kwijt. De borden van de ferries zijn even niet te vinden en we dreigen naar de Amerikaanse grens te gaan en in de file te komen. Via een illegale doorsteek komen we weer op de goede weghelft (goed uitkijken en goede stuurmanskunst van Anne). Uiteindelijk gaan we via de 99 North weer de juiste kant op en bereiken we Tsawwassen. We besluiten om eerst bij de ferries te kijken voordat we een campground gaan zoeken. Het blijkt dat we nog mee kunnen met de boot van 20.15 uur naar Nanaimo! Dat gaan we doen. Het is kwart voor zeven. We zetten de camper in rij 28 en eten wat in de mall bij de pier. Yvedt kiest voor een cheese-dog (broodje worst met kaas, die ze helemaal opsmikkelt), Elise voor een Hawai pizza-punt en wij nemen een enchilada. Het is 2 uur varen naar Nanaimo. We komen om half elf van de boot het is dan pikkedonker! Op internet hebben we verschillende campgrounds gezien en al snel vinden we hier de eerste van. Rond elf uur rijden we deze campground om en komt iemand bij de receptie ons helpen want de receptie is al dicht. Elise en Yvet waren op de boot nog heel druk. Ze hebben alles bekeken en onderzocht en hadden geen zitten in gedachten. Als we weer van de boot afrijden is Yvet helemaal op. Als we op de campground onze plek hebben gaat Yvet gelijk naar bed. Elise helpt heit nog met het aansluiten van de stroom. Het is een prachtige campground (haha in het donker tenminste). We zijn benieuwd hoe het hier morgen uitziet. Onze plaats in ieder geval keurig en we zijn verheugd dat we nu al op Vancouver Island zitten! We drinken eerst buiten nog een wijntje, de temperatuur is nog heerlijk hier. Dan de camper in voor de “dagafsluiting”.