Harrison Hot Springs BC

Vandaag weer een reisdagje voor de boeg. We zijn al aardig bedreven in het inpakken van de camper zodat we snel rijklaar zijn. Trap van de bedden van de koof aan de kant, de slide-out naar binnen, stroom eraf en alles in de kasten en laadjes. Het is mooi weer. We rijden om negen uur de campground van Clearwater af. Snel nog even ons greywater dumpen en daar gaan we. Het eerste stuk is naar Kamloops, ongeveer 125 kilometer. Dit gaat heel voorspoedig. We tanken en besluiten hier een goede plek te zoeken voor een stop. Bij een school waar veel speeltoestellen zijn en een basketbalveld parkeren we en drinken we koffie. Elise en Yvet zijn druk in de weer met alles wat er staat: glijbanen, schommels, evenwichtsbalk, klimrekken etcetera. We genieten van de zon en na bijna een uur gaan we weer verder. Het volgende punt is Merrit, dat gaat ook vlot; dus rijden we door richting Hope. We moeten hier over een pas van dik 1400 meter hoog. Het valt eigenlijk wel tegen… Dik 2 uur over 100 kilometer. In Hope doen we boodschappen en gaan we in het park picknicken. Hope is een prachtig dorpje omringd door bergen. Het is niet zo groot en ruim opgezet. Ook hier is een speeltuin dus dat treft. Het waait hier ontzettend hard, het kleed en onze eetspullen blijven maar net staan. De hele weg hebben we ook tegenwind gehad. Het is dan inmiddels half vier! Elise en Yvet hebben allebei nog een nieuw boek van ons gekregen. Daar zijn ze onderweg goed zoet mee. Ze lezen met volle vaart de eerste hoofdstukken, het komt heel goed uit. Op de kaart en in de reisgids hebben we gezien dat Harrison Hotsprings vlakbij Hope ligt. Het ligt aan het Harrison Lake en is populair bij de stedelingen vanuit Vancouver. We vinden hier een mooie campground waar we een plek hebben tegen de rots aan. Het is onze eerste full hookup. Dat betekent dat we stroom hebben, water kunnen aansluiten en ook ons vuile water op de plaats kunnen lozen. Elise en Yvet zijn meteen met de bal in de weer. Om acht uur zitten we te eten en daarna gaan we nog naar voren om te zien hoe de dames met de bal in de weer zijn. In plaats van shirtje ruilen hebben ze nu sokken geruild. Ze lopen allebei met 2 verschillende en hebben er zelf ontzettend veel lol om. We hebben het plan gevat om morgen eerst lekker te luieren. Bij het Harrison Lake kun je ook goed naar het strand. We willen morgen hier eerst de dag meenemen en dan om een uur of vier richting Tsawwassen rijden (ca. 2 uur) om daar dan een campground te zoeken dichtbij de haven van de veerboot naar Vancouver Island. Het is maandag 5 augustus British Columbia Day en veel Canadezen gaan dit weekend naar Vancouver Island vanwege de extra vrije dag. Het lukte dan ook niet meer om voor de boot te reserveren. Echter heeft elke trip ruimte voor First come First based plaatsen. Wie het eerst komt die het eerst maalt zeg maar. Daar zijn we dus op aangewezen. We willen vroeg bij de haven zijn en hopelijk kunnen we dan toch aan boord. Maar zover is het nog niet, eerst morgen hier nog genieten.

Marry

Kom niet een week te vroeg naar huis he... Hier is het nog geen 5 augustus..! Alles prima hier met mam. Klaagt nog wel wat over haar been,maar de tijd heelt wonden toch?
veel plezier verder en tot horens.

Marian

Jullie genieten er wel van, hier alles oké oma mag misschien woensdag naar huis. Zal wel eerst een bed in de kamer moeten komen en haar huis wordt eerst nog aan een inspectie onderworpen door? arts, verpleegkundige of alles wel wat geschikt is voor een patiënt van haar leeftijd en na haar operatie. Zal mij benieuwen. We wachten af. Groetjes vanuit Heerenveen van ons allemaal.