Clearwater - Dutch Lake

Vanochtend vroeg uit de veren. We hadden Elise en Yvet verteld van onze reisdag en dat werkte goed. Om half acht waren we al wakker en hebben we meteen ontbijt gehad. Elise wilde de pyjama nog even aanhouden en dat was prima. Zo reden we om half negen al de campground af van Jasper. Nog even tanken, de benzine is hier altijd even duur, we tanken nl altijd voor 60 CAD

Wink
Zo gaan we met mooi weer op pad, eerst richting Valemount zo’n 120 km verderop. Onderweg passeren we Mount Robson. De hoogste berg van de Canadese Rockies, 3954 meter! Hier stoppen we voor een foto. Ondertussen zitten we in British Columbia en hebben we onze horloges een uur terug gezet. Het tijdsverschil met Nederland is nu 9 uur. Dat is wel lekker op zo’n dag als vandaag! Om 11 uur nieuwe tijd drinken we koffie en gaan we even uit de camper langs de Thompson River. Het gaat zeer voorspoedig. De weg is hier veel beter dan de highway van Banff naar Jasper. Met een camper bergje op en bergje af rijden we gemiddeld 80 km/uur. Om één uur BC-time zijn we al in Clearwater. Dat valt erg mee, 318 km gereden. Het is prachtig weer en we belanden op een campground aan het Dutch Lake. Een kleine campground met een privéstrandje. Elise en Yvet hebben de broeken al snel nat en natuurlijk wordt de bikini aangetrokken. Mem is ook in de bikini van de partij. Eigenlijk om een boek te lezen, maar daar komt niets van. In no-time is mem ook aan het zwemmen. Het is heerlijk. Mooi helder en niet te koud. We maken hier dankbaar gebruik van de wasmachines en hangen alles buiten te drogen. Dat lukt goed bij 30 graden! De knaapjes van de camper gebruiken we om de shirts in de zon te hangen. We kunnen hier vanaf de campground op internet en bekijken de mail en het vervolg van onze trip. We hebben hier een Canadees gesproken en die adviseert om via Tsawwassen naar Vancouver Island te gaan en eventueel daarna vanuit Vancouver naar Whistler. We vinden dat een goede optie en besluiten ook morgen te gaan rijden. We willen wel door naar Vancouver Island en dan zien we wel hoe lang we daar blijven. Het idee om Wells Gray Park te bezoeken laten we varen, we hebben tenslotte ook al heel veel gezien. Zo zijn we toch een beetje aan het plannen geslagen. Deze avond liggen Elise en Yvet “vroeg” in bed, kwart voor negen lokale tijd. Dat kunnen ze wel gebruiken. We hebben een goede middag gehad welke om 7 uur eindigde met een dikke onweersbui. Zo is het weer goed afgekoeld.