Jasper (3)

Vanochtend om zes uur door de regen gewekt. Gisteravond donderde het al en nu regent het fors. Snel de dakluikjes dicht, want het regent naar binnen. Het is niet koud. Gelukkig slapen we nog even verder en om negen uur staan we op. Het regent nog steeds pijpenstelen. We rijden de camper eerst het bos uit voor het ontbijt want het is ontzettend donker. We gaan vandaag naar Miette Hotsprings en doen eerst boodschappen in Hinton bij Safeways. Hier is ook een liquor store en daar halen we wat wijn. Wijn kun je in de supermarkt niet krijgen. Om half drie zitten we in het warme mineraalwater van de bergen. Het water komt hier met 54 graden uit de bergen en wordt afgekoeld tot circa 40 graden. Naast 2 warme baden zijn er ook 2 koele baden. We vermaken ons goed, Elise en Yvet pendelen heen en weer tussen warm en koud. Het is een lange slingerweg door de bergen er naartoe maar het is de moeite waard. Onderweg zien we weer een grote elk. Deze keer maar geen foto want het is hetzelfde formaat als gisteren. Waar je ook om je heen kijkt zie je bergen. Terug eten we een ijsje bij de camper. Er is nog veel afwas dus die doen we ook maar even. We willen nog naar de stad want Elise en Yvet hebben bedacht dat ze iets voor oma gaan knutselen. We moeten naar een winkel waar we gisteren ook zijn geweest en daar halen de dames van eigen zakgeld de nodige spullen. Het moet in de koffer mee terug, dus dat komt goed oma! Op de terugweg, ook een uur rijden, stoppen we bij een uitzichtpunt en zien we weer een zwarte beer. Wat een schatje. Deze zetten we wel op de foto. In Jasper parkeren we midden in het centrum en informeren we bij de tourist office naar de veerboot die ons naar Vancouver Island moet brengen. Hier gaan we nog even op internet. Elise en Yvet gaan voetballen op het veldje voor het kantoor. Na afloop hebben ze bedacht dat ze gaan shirtje wisselen. Ze hebben goede zin! Het is inmiddels bijna acht uur! Het weer is sinds de hotsprings opgeknapt en de zon is er weer lekker bij. Omdat het alweer laat is besluiten we maar pizza te halen en deze smikkelen we op in de camper in de stad. Elise is verheugd dat het wéér geen aardappels worden vanavond…. Het is echt vakantie.