Jasper (2)

Vanochtend om half negen wakker. Stralend blauwe lucht, dus ontbijten en wegwezen! Eerst naar andere campground Whistlers gegaan. Hier 3 nachten gereserveerd, waarvan de laatste met stroom. Vervolgens richting Maligne Canyon. Deze canyon is 50 meter diep en het water kolkt en bruist er door heen. Eerst koffie en dan een wandeling gemaakt langs de canyon. Het water maakt zo’n lawaai dat je elkaar bijna niet kunt verstaan. Het is een wandeling van circa 1, 5 uur. Het is best warm vandaag, heerlijk. Terug rijden we door naar Medicine Lake. Onderweg vinden we een mooie picknickplek langs de rivier waar we de tafel dekken voor onze lunch. Daar zitten we dan, Elise en Yvet met de voeten in de rivier en heksensoep aan het maken, wij in de zon aan ons 2e bakkie en vervolgens met elkaar aan de boterham. De melk gaat over ons tafelkleed, dus dat spoelen we uit in de rivier en is een uurtje later al weer droog. Bij Medicine Lake stoppen we bij een uitzichtpunt. Een heel groot meer omringd door grote bergen. We gaan niet door naar Maligne Lake want onze benzine is bijna op. Dus terug naar de stad waar we internet gaan zoeken. Onderweg zien we een enorme Elk, een groot gewei op het hoofd. Prachtig. In de stad eerst getankt en bij het Tourist Office via de wifi op internet en onze mail gecheckt. Fijn dat Jan en Loes ons de nieuwe pin van de creditcard hebben gemaild. Deze proberen we later en alles is weer oké. Super! Ondertussen zijn Elise en Yvet aan het hoelahoepen in het park voor het gebouwtje. Twee meiden met stapels hoepels zijn er met wie maar wil in de weer. In de stad gaan we natuurlijk wat winkeltjes in, bewonderen we de trein en het spoor, een enorme totempaal, en doen we wat boodschappen in een supermarktje. Buiten eten we een ijsje bij onze camper en we rijden weer naar Lake Anette (net als gisteren) waar we gaan avondeten en nog even de speeltuin en het water in gaan. Het is nog zeer warm, dus niet veel zin in warm eten. Het wordt een broodje zelf gebakken hamburger met ui en ketchup! We smullen allevier. Bij Lake Anette zijn meer families die hier eten klaar maken of de barbecue aansteken. Dik negen uur rijden we weer de campground op en zoeken we onze plek tussen de bomen en muskieten. Nog yoghurt met cornflakes en dan gaan Elise en Yvet naar bed! Yvet gaf vandaag een 8. Het was een prachtige dag met veel zon.