Jasper

Vanochtend vanaf Jonas Creek meteen op weg naar Jasper. We waren nog maar net in de camper of we zagen een grizzly beer in de berm! Het beestje snuffelde en at heerlijk van de struiken. Goed op de foto gezet. Het is mooi weer, zonnig en wat wolken. Het is ongeveer 1,5 uur rijden naar Jasper en de bergen zijn eindeloos! Op de Wapiti Campground vinden we een plek met electra. Een mooi uitzicht op de bergen maar wel op een soort parkeerplaats vanwege de drukte. Aan de achterzijde stroomt de Athabasca rivier en zijn picknickplaatsen. We drinken koffie met muffins, Elise en Yvet maken een hut in de bergruimte en we douchen alle vier. Een kleine was van de naar rook stinkende fleece en dan om half drie een broodje. Daarna gaan we op pad. We rijden naar Lake Annette en Lake Edith. Meertjes met een soort strandje, ook weer picknickplaatsen, wandelroutes en je kunt er zwemmen. Onderweg zien we nog een elk (een groot hert met gewei) in het bos. Op een buitje na is het weer prachtig en ook vanmiddag was het erg warm. We denken wel 29 graden. Dus uiteindelijk ook mem in de bikini en aan het zwemmen. Brr toch nog wel koud water van de bergen, maar kraakhelder. Hier komen we voor de 2e keer Friezen tegen. Uit Hallum en Appelscha. Gisteren kwamen we 2 oudere echtparen tegen uit Koudum bij Peyto Lake. Die heb ik verder maar niets gevraagd want voor je het weet is het familie J. Er is een Canadese familie met 2 puppies en Elise en Yvet mogen ze aaien en vasthouden. Het zijn bordercollies en ze komen uit een nest van 8. Ze zijn zeven weken oud. Van een andere Canadese meid uit Jasper mogen ze even de hoelahoep lenen en demonstreren Elise en Yvet hun kunsten. Het zijn hartelijke mensen hier. Om zeven uur hebben we bij de zwemplek macaroni gemaakt en gegeten. Anne heeft 2 waslijntjes gemaakt in onze camper waar nu de zwemkleding en fleece aan hangt. We rijden nog even door het stadje en gaan daarna naar de campground. Het was een relaxte dag en we hebben een lekker kleurtje opgedaan.

Hans Cynthia Mick Dave &Joan

Hi there!
Leuk te lezen en te zien wat jullie allemaal meemaken daar in Canada, het ziet er supermooi uit met jullie luxe camper. Bevalt vast heel goed. Als we jullie verhalen lezen en foto's zo zien, krijgen we ook zin in vakantie. Spectaculaire natuur heb je daar, voor de meiden vast erg indrukwekkend.
M&D zijn jaloers, die willen ook wel beren in het wild zien! Volgende week zien ze er een paar in de dierentuin in Emmen :-). Wij moeten nog 1 weekje werken en gaan dan (eindelijk!) op vakantie naar zuid Frankrijk. Wij wensen jullie nog heel veel plezier daar en blijven jullie site volgen, erg leuk!

Groetjes van Cynthia, Hans, Mick, Dave & Joan

Peter, Carla, Ruben en Milan

Prachtige foto's van de beer en van dicht bij genomen of hebben jullie een super telelens??

Voor Hans en Cynthia nog evenmhet weerbericht voor. Zuid Frankrijk: 33 graden en onbewolkt. Komende 4 weken stabiel vakantie weer.

Gr.
PCRM,

ABEY

Hi there! Nee, die beer was dus zo dichtbij!!
Goed om te lezen dat jullie het ook zo naar de zin hebben. Jullie komen vast afgetraind weer terug van al die rondjes hardlopen. Hier hiken we en we hebben net in een kano gevaren. Het is werkelijk een prachtig land, maar dat wisten jullie al. Tot later, dikke tút, ABEY

Fam. Dunning, leuk dat jullie ook even reageren. Jullie ook een hele fijne vakantie gewenst en dikke groet aan de kids! We praten na de vakantie snel weer bij! Liefs, ABEY