Jonas Creek

Vandaag na het ontbijt snel op weg gegaan naar de Icefields Parkway. Lekker weertje, wat wolkjes en zon. Mooie luchten en natuurlijk mooie bergen. Het is immens als je zo onderweg bent. Elise en Yvet vinden het al niet bijzonder meer. Eerst per ongeluk, hoe krijgen we het voor elkaar, de verkeerde kant op gegaan richting Field. Daarom bij Spiral Tunnels maar gestopt en foto’s gemaakt en gekeerd. Na dik een uur rijden zijn we gestopt bij Peyto Lake. Een kleine klim naar boven bracht ons een uitzicht op een turqoise meer gevuld met smeltwater van de gletsjer. Het uitzichtpunt is boven de boomgrens. Na de koffie weer verder en een volgende stop bij Coleman Creek. Hier hebben Elise en Yvet stokken gevonden waarmee ze mooi mee in de weer waren. Een boterham en een ijsje en inmiddels de korte broeken aangetrokken en weer verder. Bij het Icefields Centre hebben we de gletsjers van het Columbia Icefield bewonderd. Je kunt er met een enorme bus naartoe rijden of lopend erop gaan. Wij hebben het vanaf de parkeerplaats met verrekijker bewonderd en de natuurlijk op de foto gezet. Om vier uur waren we op de campground Jonas Creek. Dit is een klein zijriviertje van de Sunwapta River. Het is een hele primitieve campground aan een rivier met hoge naaldbomen. De campground is self-serviced. Dat betekent dat je zelf de registratie moet doen en de betaling in een brievenbus achterlaat. We waren om vier uur de tweede bezoeker maar om acht uur stonden er 13 en wat tenten. De firepit is goed gebruikt, we hebben heerlijk fikkie gestookt. Elise en Yvet vonden het geweldig. Het weer is gelukkig prima, circa 21 graden en droog. Er zijn wel veel muggen. Lekker buiten nasi gegeten en daarna nog gevoetbald. Heit en mem tegen E en Y (2-6..). De voeten en handen in de rivier gewassen. Elise en Yvet om negen uur in bed want de lontjes zijn wat kort, en Yvet geeft ’s morgen ook aan dat ze nog moe is. (dat is ze dan wel ’s avonds weer vergeten natuurlijk J). Wij zitten nog even buiten en ook al snel in de camper vanwege de muggen. Nog lekker even wat lezen en het dagverslag typen. Oja, hier hebben we geen bereik met de mobiel. We kunnen dus niet bellen en zijn ook niet bereikbaar.