Lake Louise (2)

Vanochtend was het erg bewolkt. Dus besloten we al snel om via de Bow Valley Parkway richting Banff te rijden. Dit is een weg die paralel aan de highway loopt alleen waar veel meer te zien is . De weg slingert zich door de bergen. Eerst lekker een ontbijtje in de camper en de kachel aan want het is koud! We zaten net aan de thee en daar zag Anne als eerste een zwarte beer! Op 50 meter van onze camper in de bosrand!! Snel fototoestel erbij en knippen. Maar ja, die beer wachtte natuurlijk niet op Anne. Inmiddels hadden meer mensen de beer gespot en stonden er circa 6 vakantiegangers foto's te knippen. Tjeempie! Zo dichtbij! Het was een mooie ervaring, het beest struinde zich een weg door de bosrand en liep rustig verder. Elise was tot nu toe erg bang voor beren en het was voor haar in het bijzonder een goede ervaring. Als je zelf genoeg afstand houdt en niets doet zal een beer jou niet snel opzoeken. Na het ontbijt en de opwinding van de beer zijn we op pad gegaan. Bij Johnston Canyon wilden we eruit maar daar was het zo druk dat we nergens konden parkeren. Dus maar verder gereden en verderop geparkeerd om koffie te drinken. Elise en Yvet er even uit met de bal voordat we naar Banff gingen. In Banff heerlijk de winkeltjes bij langs geweest en bij Mac Donalds gegeten en internet bijgewerkt. Bij de Safeways nog veel boodschappen gehaald zodat we goed vooruit kunnen de komende dagen. Morgen gaan we richting Jasper en zullen we onderweg een campground zoeken aan de Icefields Parkway. Ook nog even getankt en weer terug op weg naar Lake Louise. Nu konden we gelukkig wel parkeren bij Johnston Canyon dus daar er uit voor een wandeling naar de Lower Falls, langs de woeste rivier over een aangelegd pad. De canyon is op het diepste punt 19 meter. Het is jammer dat je het geluid van het bruisende water niet op de foto erbij krijgt. Bij het eindpunt kon je in een grot nog dichterbij de waterval komen, maar daar werd je wel nat! Elise en Yvet vonden het ook een mooie route. Yvet mocht de terugweg bij Anne voorin zitten en heeft met haar DS nog de nodige bergfoto's gemaakt. Om de beurt mogen ze een stuk voorin want achterin de camper zie je niet zoveel als voorin. Terug op de campground was het inmiddels acht uur en hebben we nog heerlijk brood gegeten. Natuurlijk nog met de bal naar buiten. Het is niet zo koud meer en droog. Met schoenen hadden ze een soort net gemaakt op de picknicktafel waar ze om beurten de bal overheen moesten stuiteren. Daarna gingen ze bowlen met de schoenen en de bal. We laden alle apparatuur nu nog op. Het fototoestel was leeg net als onze telefoons. Zoals het nu lijkt zitten we de komende dagen op primitieve campgrounds. Dat houdt in: geen stroom maar alleen een firepit, een droog toiletgebouw (op een ton zonder water, dus dat wordt de wc in de camper!) en water. Mooi! We hebben er zin in.

Peter en Carla en Milan en Ruben

Dag Canadezen, hier een berichtje van de Fransozen. Wij hebben vanacht eindelijk kunnen checken of de tent wel waterdicht is, want we hebben het eerste onweersbuitje gehad. Vandaag is het alweer zonnig en 33 graden. Iedere ochtend beginnen we sportief met een rondje hardlopen met de jongens en daarna met z'n allen het zwembad in. Was alleen vergeten om mijn telefoon uit m'n zak te halen, dus nu alleen nog bereikbaar via Carla haar nummer. Straks naar Avignon en maandag verder naar de Pyreneeën.

Geniet van de vakantie en fantastisch dat jullie al beren hebben gezien.

Gr.
Pcrm