Lake Louise (1)

Vanochtend na het wakker worden gelijk met de camper naar de Bow River gereden en hier ontbeten. Heerlijk in de zon, lekker warm. We waren vanochtend half negen wakker en van het tijdsverschil hebben we eigenlijk geen last meer. Na het ontbijt hebben Elise en Yvet van hun zakgeld gekleurde stenen gekocht. Voor 5 CAD zoveel mogelijk in een klein zakje proppen. Vervolgens hebben we nog een bal gekocht zodat ze ook buiten wat te spelen hebben. De bal werd meteen uitgeprobeerd. Hierna zijn we naar Yoho Park gegaan en hebben we de Natural Bridge bewonderd. Dit is een brug van rotsen waar de Kicking Horse River doorheen buldert. Prachtig, de Kicking Horse River is echt veel woester dan de Bow River waaraan onze campground ligt. Na de Natural Bridge zijn we naar het Emerald Lake gegaan. Weer een prachtig meer. Hier in de camper broodje gehad en vervolgens het meer rond gelopen. Het was even twijfel wat we zouden doen want het donderde en de lucht werd donker. Toch maar vertrokken voor het rondje van 5,5 kilometer. Eerst vooral verhard, later door een wat drassige vlakte waar we nu en dan over houten bruggen de drek over gingen. Vervolgens over bruggetjes door het bos weer terug. Halverwege begon het echter te regenen, Yvet gleed nog uit (bah) en op het einde van onze trip regende het best hard. We kwamen dus nat terug, maar wat heerlijk dat je dan gelijk weer al je spullen hebt: droge kleren aan, wat drinken en rijden maar! In Lake Louise nog bij de gondel gekeken en vervolgens bij de Mall (klein winkelcentrumpje). Hier mochten Elise en Yvet naar een heuse snoepwinkel nog iets te snoepen uitzoeken. In het visitorcentre nog geweest en daar zagen we dat het morgen en overmorgen 'slecht' weer wordt. Koud en nat. Vandaag is begonnen met zon en best warm maar koud geëindigd. Circa 12 graden. Op de campground hebben we eerst geparkeerd bij de douches. Die zijn 1,5 kilometer lopen! Hier allemaal lekker gedouched en toen naar onze plaats. Hollandse kost gegeten: aardappelen en groente. E en Y nog in de weer met de bal, inmiddels met fleece en jas. Als het morgen echt slecht weer is dan gaan we naar Banff en vermaken we ons daar wel. Valt het mee dan blijven in Lake Louise en gaan we naar Morain Lake. In ieder geval zoeken we morgen internet.

Peter, Carla Ruben & Milan

Mooie foto's zeg!!! En erg herkenbaar. Dat wordt straks leuk om de fotoboeken naast elkaar te leggen, zoek de verschillen.

Groetjes uit la douche france. Nog steeds zonnig en warm.

Gr.
Pcrm