Drie dagen relaxen in Banff (3)

Vandaag gestart met winderig en koud weer, vannacht was het ook wel fris en om 5 uur hebben wij de pyjamabroeken aangetrokken. Half zeven waren Elise en Yvet ook wakker. Het was erg fris in de camper dus hebben we de kachel maar even uitgeprobeerd. Die deed het prima. Voordat we erop uitgingen hebben we ons afvalwater gedumpt. Daarna boodschappen gehaald en stoelen gekocht. We hadden 2 lawnchairs erbij gehuurd maar die waren er niet meer. We mochten ze zelf wel kopen en bij het inleveren krijgen we het aankoopbedrag retour. Elise en Yvet vonden het maar niks in de supermarkt. Het duurde natuurlijk te lang. Wij konden niet alles meteen vinden. Limonadesiroop bijvoorbeeld is hier niet te krijgen. Iets wat er op leek maar wat voor bedoeld was voor het mixen met drank kostte 8 dollar. Dan maar appelsap en druivesap. Morgen gaan we via Lake Louise naar Field in Yoho Park. Daar is niet veel te krijgen want er zijn geen winkels dus voor een paar dagen eten ingeslagen. De campground ligt daar aan de Kicking Horse River en heeft ook geen stroom. Maar eerst vandaag: lekker dagje gehad. Met de gondel zijn we na de boodschappen naar Sulpher Mountain geweest. Yvet was nog nooit in een gondel geweest en vond het prachtig. Ook Elise heeft er van genoten. De uitzichten waren overweldigend. Prachtig, de ene berg in de zon, de ander in de schaduw en weer een ander in de wolken. Deze berg is 2281 meter hoog en als je boven bent kun je nog via een plankensysteem 30 meter hoger komen. Dan heb je een fantastisch uitzicht, dit is de Banff-sky-walk. We hebben heel veel foto’s gemaakt, maar eens kijken wat er van overblijft. Om half drie waren we weer beneden en hebben we een broodje in de camper op de parkeerplaats gegeten. Gelijk maar even met het thuisfront gebeld, want we rekenden dat het half elf in de avond was, en daar was alles goed. Oma gaat maandag al naar Anna Schotanus! Fijn dat de rest van de familie zo goed op oma let. Na een verlate middagbreak zijn we naar de hotpool gegaan: Upper Hotsprings Pool. Dit is een natuurbad met warm bronwater wat uit de berg komt. Het is bijna 40 graden en je mag er niet langer dan 20 minuten achter elkaar in blijven. We werden er niet alleen schoon van maar ook erg loom. Ondertussen was het ook mooi weer geworden. De temperatuur was vandaag circa 24 graden. Om half zes waren weer terug en na wat fruit eerst gaan tanken. We wilden nog naar een plek waar op internet konden maar het was ontzettend druk in de stad. De camper konden we nergens parkeren dus zijn we terug gegaan naar onze campground. Hier bahmi gemaakt met de meegebrachte kruidenzakjes van conimex. Elise en Yvet hebben zich buiten nog goed vermaakt in het mooie weer. De zwemspullen hingen overal en nergens aan de camper buiten en waren later al weer droog. Na de afwas aan de koffie en onze meiden om half tien in bed gebracht. Het duurde niet lang of ze sliepen als roosjes. Wij drinken en lezen nog wat.