Drie dagen relaxen in Banff (2)

Goede nacht gehad, Elise en Yvet reageren beter op het tijdsverschil dan wij! Ze hebben goed geslapen en wij ook, alleen een beetje vroeg wakker. Lekker ontbijt gehad en opgestart. Vervolgens zijn we lopend het stadje ingegaan. Het is mooi weer, circa 27 graden. Heerlijk. De bergen kunnen we goed zien en het ijs zie je nog zitten. Het is een half uur afdalen. In Banff proberen we eerst op advies van ING met de creditcard te pinnen. Onze chip zou moet gereset worden. Dat lukt niet. Daarna ergens anders met de gewone pas gelukkig wel geld kunnen halen. Banff is prachtig. ’s Winters is het vooral een wintersportoord. Veel leuke winkeltjes en ook wel toeristisch, je kunt met de koets en paarden je laten rondrijden. Bij Mac Donalds halen we koffie en Elise en Yvet een ijsje. Hier kunnen we ook op internet. We mailen Brian Hall uit Schotland. We hebben zijn beurs met creditcard en rijbewijs in de camper gevonden…. Na de koffie moet er gewinkeld worden. Dus sneupen vooral mem en de fammen lekker rond. Alledrie kopen we een polsbandje. Heit hoeft er geen

Cool
. Terug is het best een hele klim, we komen 2 dears tegen (soort herten) en om half drie eten we een broodje in de camper. Daarna is het tijd voor een dutje. Dat komt goed uit want er komt onweer en heel veel regen. Om half vijf trekken we er met de camper op uit naar Minnewanka Lake. Minnewanka is een groot bergmeer, heel weids tussen de bergen. Het is het enige stuwmeer in de Rockies. Hier zijn ook nog veel beren en mag je niet alleen het bos in. Je moet met minimaal 4 personen en veel lawaai blijven maken. Dat doen we dus maar niet hoewel we best een beer hadden willen spotten. Bij Two Jack Lake stoppen we onderweg en gaan Elise en Yvet het water in. De zon is er weer bij en het is weer heerlijk weer. Prachtig meer, het ziet er groen uit. We zitten nu behoorlijk hoog. Als we later via Minnewanka weer terug willen is de weg afgesloten vanwege modderstromen. Zo hard heeft het dus geregend. ’s Avond koken we macaroni en eten we maar in de camper want er zijn hier ook veel muggen…. Op de campground zijn ook veel squirrels, sommigen lijken echt op eekhoorns anderen op chipmunks (van Alwin and..). Rond half tien gaan Elise en Yvet heerlijk slapen en heit en mem gaan niet veel later ook het bed opzoeken. Oja, eerst nog Carla gefeliciteerd, nog net op tijd.. hoewel…. We wilden nog even douchen maar er zijn geen douches op de campground. Morgen gaan we naar de hotsprings, moeten we daar ook maar even goed wassen. We zouden in de camper kunnen douchen maar dan moeten we eert het afvalwater lozen. Dat gaan we nu niet meer doen en dus gokken we op de hotsprings.